Pedały

Zmuszony wymienić pedały kupiłem sobie dzisiaj nowe. VP Components model 196
http://www.vpcomponents.com/newen/product_detail.php?id=139
 Są lekkie, posiadają łożyska mechaniczne i podobno są łatwe w serwisowaniu. Zobaczymy jak będą się spisywać. Stan licznika 10750 km. Znajomy z zaprzyjaźnionego serwisu namawiał mnie na SPD lub SPD z platformą. Próbowałem ich kiedyś (nawet do dzisiaj mam buty) ale nie spasował mi ten system. Póki co jeżdżę w „noskach” i jestem mega zadowolony.

vp-196

„Trzy szczyty”…

…w tym jeden podwójnie. Tradycyjnie wyjazd ok. 6 rano -> Marcinka -> Trzemeska Góra -> Słona Góra -> Marcinka. Skromnie bo 54 kilometry ale teren pagórkowaty. Po drodze chciałem objechać wszystkie punkty ścieżki przyrodniczej w lasach tuchowskich ale oznaczenie jest naprawdę kiepskie. To już druga próba zakończona fiaskiem. Może kiedyś… no ale stawy zaliczone  8-)  Wiosną było do bardzo dużo żab. A teraz cichutko, nawet szumu drzew nie słychać… ehh te upały. Trochę wytrzęsło mi na zjeździe pupsko, aż pompa wypadła z uchwytu (dodatkowo zapinana jest na rzep :-P ). Kiepskie oznakowanie szlaku na powrocie pokrzyżowało mi plany i wróciłem przez Marcinkę podjazdem od Zawady.

20150816_060234

Pobudka Tarnowie!!!

20150816_060258

Muszę chyba zacząć wozić ze sobą lustrzankę, telefon totalnie nie oddaje kolorów jakie panowały o tej godzinie

20150816_080155

Może kiedyś uda mi się odnaleźć wszystkie punkty ścieżki…

20150816_073401

Cisza…w tym jednym słowie można opisać to miejsce

Link do trasy:
http://online.kreckm.pl/trasa/80913-Trzy_szczyty_2015_08_16_05_37_33

Dołęga

W ramach niedzielnych przejażdżek wybrałem się dzisiaj o 6 rano do Dołęgi. Po drodze pogubiłem się w Wierzchosławicach, następnie przejechałem przez Dwudniaki i Borzęcin. Po dotarciu do Dołęgi ruszyłem dalej w stronę Wału Ruda i przez Żabno do domu. Łącznie 95 km i ok. 5 godzin jazdy. Trasa bardzo fajna (las+asfalt), łagodna, zero wzniesień, znikomy ruch i kilka ciekawych miejsc do zobaczenia.

20150809_072046

bardzo fajne miejsce na Dwudniakach. Można pospacerować po lasku, z tablic informacyjnych rozstawionych wzdłuż szlaku dowiedzieć się o lasach kilku ciekawych rzeczy…

20150809_072118

…a jak kogoś dopadnie głód to i ognisko można rozpalić :) Pod samą bramę można dojechać również samochodem.

20150809_081502

ni stąd ni zowąd w środku lasu ot taka kapliczka. W środku obraz, klęcznik i biblia. Długo tu nie odpoczywałem bo mnie robactwo obsiadło i musiałem uciekać.

20150809_084728


http://www.muzeum.tarnow.pl/oddzialy.php?id=5
niestety o 8 było jeszcze zamknięte…

20150809_091209

nie byłem świadom że niedaleko Tarnowa mamy takie miejsce, w dodatku na totalnym pustkowiu

20150809_092851

jak wyjeżdżałem było 22°C, o 9:30 było już…

20150809_111640

…a jak wróciłem do domu ok.11 już totalna masakra :-D

Dla chętnych podaje link do trasy: 
http://online.kreckm.pl/trasa/80591-Dolega_09_08_2015

Brzanka

W piękną słoneczną niedzielę wybrałem się na przejażdżkę. Miał to być spokojny, niedzielny spacer, kilka, góra kilkanaście kilometrów. Jednak sprawy potoczyły się inaczej niż zaplanowałem…piach, błoto, kamienie, korzenie, 5 kilometrów błądzenia po szlaku a na koniec jak już szczyt zdobyłem to jeszcze pogryzły mnie osy. Po powrocie do domu licznik pokazał, że 70 km pękło  :-D

Pod wieżą widokową

Na wieżę widokową nie zdążyłem już wejść – zaatakowały mnie osy

Widoczek

A z wieży mógłby być ładniejszy widok…

20150802_154154[1]

20150802_154217[1]Dla chętnych podaję link do trasy: 
http://online.kreckm.pl/trasa/80736-Brzanka